Asistenta tehnica pe santier

A.

URMARIREA DE SANTIER

Prezenta arhitectului si a proiectantilor de specialitate pe santier este o componenta esentiala a asigurarii calitatii executiei lucrarilor de construire si care din punctual de vedere al legislatiei in vigoare are doua niveluri distincte de exercitare,si anume:urmarirea de santier si asistenta tehnica.

La aceste activitati se adauga in faza finala a lucrarilor participarea arhitectului (proiectantului) la intocmirea de catre beneficiar ca cartii tehnice a constructiei si receptia lucrarilor executate.

Misiunile arhitectului:

Misiuni Specifice:

  • Urmarirea de santier conform prevederilor legale in vigoare;
  • Participarea la receptia lucrarilor executate.

Misiuni suplimentare:

  • Acorda consultanta sau intocmeste cererea de oferta pentru selectarea constructorului,dupa caz poate organiza licitatia pentru atribuirea lucrarilor de executie;
  • Asistenta tehnica a lucrarilor de executie,conform conditiilor contractuale stabilite cu beneficiarul;
  • Intocmirea cartii tehnice a constructiei.

  • Urmarirea de santier constituie o obligatie a arhitectului (proiectantului),stabilita si reglementata prin legislatia in vigoare si este inclusa in onorariul(tariful)de baza si consta in urmatoarele:

    • 1. Verificarea executiei lucrarilor in sensul respectarii prevederilor autorizatiei de construire.
    • 2. Participarea la verificarea si atestarea fazelor determinante stabilite prin programul de urmarire de catre proiectant a calitatii executiei lucrarilor,care este prevazut in proiectul tehnic.
    • 3. Stabilirea prin dispozitie de santier a solutiilor de remediere a defectelor aparute in executie,din vina proiectantului si urmarirea aplicarii pe santier a rezolvarii adoptate,dupa insusirea acestora de catre verificatori de proiecte atestati.

    B.

    ASISTENTA TEHNICA PE SANTIER

    Este o misiune suplimentara a arhitectului (proiectantului), stabilita contractual intre beneficiar si arhitect si/sau alti proiectanti de specialitate si este prevazuta prin contractul de proiectare de baza sau alte acte aditionale la acesta.

    In functie de complexitatea si specificul lucrarii si de exigentele beneficiarului asistenta tehnica se va acorda pentru toate specialitatile sau pentru parti din proiect ( arhitectura-finisaje, structura).

    Asistenta tehnica pe santier implica doua aspecte principale care de regula se intrepatrund:

    1. Verificarea curenta a calitatii executiei lucrarilor de construire si a modului de respectare a proiectului, care se desfasoara pe baza unui program periodic ( de doua ori pe saptamana, saptamanal, bilunar sau de cate ori este nevoie ), pe toata durata lucrarilor sau pe perioade determinate (mai putin recomandabil).

    In aceasta activitate se inscriu si stabilirea solutiilor pentru explicitarea sau completarea proiectului tehnic si a detaliilor de executie si pentru remedierea unor abateri sau erori minore de executie a caror rezolvare nu modifica proiectul si autorizatia de construire .

    Asistenta tehnica curenta va fi consemnata intr-un registru de note si dispozitii de santier aflat in permanenta la punctul de lucru.

    In cazul completarilor sau modificarilor de solutii se vor intocmi dispozitii de santier , care dupa caz vor fi vizitate si de verificatori tehnici de proiecte.
    Cand prin dispozitiile de santier se aduc modificari fata de autorizatia de construire acestea vor fi supuse procedurii de autorizare in conditiile legii.

    2. Consultanta de specialitate acordata beneficiarului privind diverse probleme legate de executia lucrarilor de constructii, cum ar fi pentru:

    • angajarea dirigintelui de santier atestat de ISC si dupa caz a responsabilului cu calitatea atestat de ISC, atunci cand lucrarile se executa in regie proprie;
    • intocmire cererilor de oferta pentru alegerea constructorului ;
    • analiza ofertelor prezentate de constructori si desemnarea constructorului ;
    • intocmirea cererilor de oferte pentru achizitionarea de materiale care nu sunt cuprinse in contractul de antrepriza si analizarea ofertelor primite;
    • alegerea materialelor de constructie, a tipodimensiunilor si culorilor de finisaje;
    • alegerea marcilor de utilaje si echipamente, cu caracteristici si performante conforme cu specificatiile tehnice din proiectul tehnic;
    • verificarea situatiilor de lucrari prezentate de catre constructor;
    • intocmirea cartii tehnice a constructiei;
    • organizarea receptiei lucrarilor executate.